onsdag 20 juli 2016

Vilodag från cykeln - Återbesök på Gymmet

Efter "uppvärmningen" på rodd var man inte direkt avslappnad
som på bilden i bakgrunden...
Efter 5 cykeldagar och ett beslut om att köra Engelbrektsturen på Söndag blev det cykelvila idag. Allt cyklande på landsväg har gjort att jag tappat lite bålstyrka som jag vill ha när jag kör MTB så jag gjorde ett återbesök på lokala gymmet i Tyresö som jag sponsrar.

Rev loss med ett vad som var tänkt att bli lugnt 2000m rodd-pass som uppvärmning men som slutade med blodsmak i munnen efter att ha avslutat på strax över 7 min.

Imorgon blir det nog att smiska lite grusväg med Epicen följt av vila på fredag och något sprättande på lördag... Så får söndagens långlopp-race bli veckans träningsdistanspass med bra tempo..

Förresten var frullen igår god så jag körde en kopia idag också...






Till mellanmål har jag fixat hotellfrukost upplägget nu när det är sommar och semester...


Blev en burgare till middagen också... Och gjorde jalapeno poppers för första gången.. Raketbränsle? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar