torsdag 8 september 2016

TTT Exteme trailspotting




När alla gör viktiga saker som att gå till gymmet, ha vilodag, spela badminton och jag vet inte vad... :) då passar jag på att planera nästa helgs TTT EXTREME.





Var uppe kring Borlänge och träffade gamla kurskamrater från en utbildning jag gick tidigare i år. Är ganska trött på att åka den sträckan längs 70an nu trots att jag bara varit på ett fåtal race där. Men vilket väder vi bjöds på, skulle tagit med någon av cyklarna och gett mig ut någon timme igår kväll. Det blev en båttur istället.

Till helgen bjuda det på cykelfest. Första deltävlingen i CX på fredag, HHXC och Velothon GP på lördag rundas av med Velothon på söndag!

Jag vet med säkerhet att jag skall köra Velothon på Söndag. Resten vet jag inte. Har något otalt med HHXC som jag ännu inte slutfört.

På söndag kommer jag få en laguppgift, min egen prestation är m.a.o sekundär. Kan jag ge tillbaka lite av allt jag fått detta år från SCK och de jag kört med så är detta ett bra tillfälle. Det skulle ge någon mening med att köra Velothon, tänker mer än bara att köra det.


Igår åkte vi även förbi Ornässtugan, det var här Gustaf Vasa flydde från danskarna genom att krypa ut genom dasset på ovanvåningen.... Resten är historia och numera kör vi alla olika typer av Vasalopp...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar