lördag 10 september 2016

Intryck från sidan av dagens HHXC

Kolhydratsladdar 24x7x365, är det bra eller dåligt?

Efter mycket velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att stanna nära hemmet och vara åskådare i HHXC. Fortsätter ha HHXC som en tävling jag skall göra upp med i framtiden :)

Kort kan vi säga att vädret var kanon och det var perfa förutsättningar för en kul dag i skogen!

För att markera för mig själv att idag är det åskådare som gäller och inte komma på några andra tankar cyklade jag dit med Stumpjumpern och på med baggy-shorts. Sagt och gjort, drog dit för att suga in känslan lite och sola mig. 

Ronnie mörkar sina intervallpass med att han
"filmar".. Har vi hört den förut!? :)
Ronnie körde intervaller som uppvärmning tillsammans med sin dotter, hon fick släpa runt honom såg det ut som, bådade inte gott inför hans egna start lite senare. 

Hittade ena halvan av Sudety Brothers, Roger, och surrade med honom. Peter G gled förbi och alla kändes ganska glada och lagom laddade inför dagens race.













Jag filmade båda starterna för den som är nyfiken.. 

Starten från motionsklassen:



Starten från tävlingsklassen:


När alla pinnat iväg drog jag iväg till "Första roliga biten" som är den blåa sträckan efter att man passerat startområdet en gång och cyklat upp för långa grusbacken.. 

Stod där och filmade ett tag, filmade drygt 12-13 minuter från det att ettan passerade... 




Eftersom fältet var ganska utdraget roade jag mig att cykla en bit tillsammans Christoffer, pinnade iväg för att ta mig till nästa tänkta sträcka som var blåa sträckan man kommer upp på igen efter en del grusåkande efter typ halva loppet.

Detta gjort i slutändan ont!
Där stod jag och filmade och tog bilder fram till att en kille tyvärr tvekade vid "droppet", fick vikten framåt och tyvärr gjorde en OTB som tog illa... Sprucket ögonbryn och kind, som tur var hade tjejen precis bakom ett förband så jag kunde snabbt få på bandage för att få stopp på blödningen. Efter omständigheterna gick det bra för honom, jag och en annan kille följde honom till Erstaviksbadet där en kille frågan arrangören mötte upp och såg till att han kom vidare.

Med nöd och näppe gick det bra!
Jag hade ju sagt att jag inte skulle cykla HHXC, så istället körde jag trail-löpning med stenhårda kolfibersulor längs med blåa spåret fram och tillbaka.. Det var väl inte de skönaste skorna att springa med, men jag ville inte heller cykla mot er som kom cyklandes... Och det där med trail-löpning var nog inte riktigt min grej heller.




Fly like an eagle!!
Just på den givna sträckan var det bättre att antingen gå på sidorna eller bara hålla lite fart ut alternativ flytta bak tyngdpunkten och rycka lite lätt i styret så man får upp cykeln lite..








Jag la ner planerna på att kolla in några fler ställen, hade tänkt ett till stopp men det var försent nu.

Väl i mål mötte jag upp Roger som satt och jäste i skuggan. Ungefär samtidigt som olyckan ute på spåret hade jag plockat fram min påse bilar som jag snabbt fick stoppa tillbaka, så den åkte fram igen.











Malins Pizza!
Sedan var det dags att börja ladda inför STHLM Velothon imorgon, på gott och ont blir det ingen "vanlig" uppladdning idag med pasta.. Utan Malin gjorde pizza på nya recept som blev goda. Fick styra upp kolhydratsintaget med lite snabba Fanta-kolhydrater.
















VINNAR-FANTA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar