onsdag 3 augusti 2016

Spanat in nya jaktmarker


Har blivit en hel del distans på MTB idag och igår, idag passade jag på att cykla till Rudan i Handen för att testa ett MTB-spår som finns där. Fick stanna flera gånger och titta på navigatorn för att lista ut hur jag skulle cykla, speciellt i början av det spår jag skulle cykla.

MTB Spåret som går runt Rudasjön precis bredvid Handen pendelstation går i en ganska kuperad terräng. Det kändes som att jag cyklade i åttor runt och runt på samma ställe men faktum är att man korsar aldrig ens sitt spår under de dryga 15km man cyklar MTB-spåret.








Det är ganska blandade underlag man cyklar i men inget som är riktigt tekniskt svårt, däremot krävs det lite pulver i benen och vana för att ta sig upp för en del brantare delar och lite vana att även cykla lite brantare utför. Saknas kraften uppför eller tekniken utför får man kliva av cykeln och gå en kort stund... Så det går att cykla sträckan ganska tidigt i sin MTB-karriär utan att behöva leda cykeln för mycket.












Jag fortsatte till gamla hederliga jaktmarker här i Tyresö för att runda av min 5-mils runda. Det fanns "fett" med blåbär, inte bara på cykeln jag satt på utan även längs med cykelspåret i Tyresö...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar