onsdag 9 november 2016

Hong Kong - Dag 4 - Tillbaks i TMS





Idag kopplade Stewart ihop mig med Nick. Nick skulle ut med Gary, Joep och ytterligare en liten vässla jag inte minns namnet på.




Planen var en episk tur runt en sträcka inte många kör. Pga asfaltsarbete får vi inte köra upp till startplatsen och grabbarna var inte skitsugna på att cykla den långa branta vägen uppför som var kvar.. Vi sikta in oss på lite av de sträckorna jag körde i måndags, lite jag cyklade i Mars samt några nya flowiga utförsåkningar jag inte kört tidigare.

Självklart innan start pratas det om samma saker som hemma, däcktryck, dämpare och Gud vet vad :)




Jag tyckte jag testade en riktigt sjuk downhill-sektion i Måndags, brant som fan, men det fanns tydligen värre prylar som vi skulle testa. För en kille som håller till i Hellas och TTT mest cyklandes XC blir det verkligen att sätta alla bike handling skills på prov. Helvete vad det lutar utför! Det var det brantaste jag varit med om hittills, kan inte jämföra med de svenska DH-förutsättningarna, men det är i alla fall inget jag är van vid :) antingen var det utför eller en smal stig längs med sluttningen med en jävla offset.





Grabbarna här har i alla fall inga problem att cykla utför, den saken är säker! Alla jag cyklat med den här veckan har i jämförelse med mig varit duktiga utförsåkare :) Nu är det ju känt sedan gammalt att jag tycker jag suger utför, riktigt så kass är jag kanske inte, men jag vågar inte stå på utför på samma sätt som de gör...







Här ovan har man byggt om vägen runt ett vattenfall, vid skyltarna mitt på bilden kom man från höger efter att ha klättrat på en väldigt smal avsats... det ramlade ner en kille och slog sig så illa att han avled förut, så nu "äntligen" har de stängt den vägen och ordnat en ny väg... jag har nu testat båda, den här nya kändes bekvämare :)




















Grymt trevligt gäng!

Onsdagen blir ett besök ut på Lamma Island i all enkelhet... torsdagen skall jag träffa några på Lantau Island och på Fredag skall jag avsluta med en långkörare med en kille som heter Sonny, även det på Lantau Island... går allt i lås får det bli denna resas episka tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar