lördag 29 juli 2017

Urban 7 + 1 Summits SXL :)

Känslan som infinner sig när man konstaterar att man tappat alla kreditkort och ID-kort på den tidigare toppen man nu kan stå och se tillbaka på..



Roger Edvinsson m.fl tänkte köra Urban 7 Summits som går ut på att man cyklar runt i Stockholm och upp till toppen av 7 kullar/toppar...  Men skulle starta tidigt, 6.00. Det är som vanligt med cykling, vet inte hur ofta det skall gå igång innan tuppen vaknat.


Hade en plan att möta upp dem halvvägs för att starta senare och köra ett varv men bestämde mig för att gå upp lite efter 4 på morgonen för att sedan åka till Brukets backe ute i Jakobsberg där starten var. Det blev i alla fall 3 1/2 timmes sömn, tjoho!



Den ursprungliga sträckan är ungefär strax över 10 mil och lite mer än 1000 h.m. för att ta sig runt och upp för de 7 olika backarna som är Brukets Backe i Jakan, skidbacken ute på Ekerö, Flottsbro, Högdalen, Hammarbybacken, Haga kullen, ute i Sollentuna och sedan tillbaka till toppen av Brukets Backe.

På vägen mellan Flottsbro och Högdalen kommer ett gäng från landsvägsboysen från SUMO och SCS och passerar oss. Emil har ju för vana att dra iväg sådär äckligt tidigt han också och jag hade en aning om att vi kanske skulle stöta på varandra ute på vägarna... Hetsade ikapp dem ivrigt påhejjad av Roger och surrade lite med Emil....


När vi hade kommit ungefär halvvägs och var uppe på Hammarbybackens topp och jag tog fram kameran för att ta den sedvanliga selfien konstaterade jag att alla mina kreditkort, id-handling och jag vet inte vad var borta och inte längre var där de brukar vara. Det var bara att konstatera att de sannolikt hade ramlat ut på toppen av Högdalstoppen vi varit på innan. Så man stod där uppe på Hammarbytoppen och kunde i alla fall se tillbaka till Högdalen... Ja, det var inte mycket mer att göra än att säga hejdåhejdå till de andra boysen för att cykla tillbaka och upp till Högdaltoppen igen och hoppas grejerna låg kvar på backen.


Väl tillbaka låg allt utspritt på marken.. PUUUUUH!

Tänkte försöka se om det gick att cykla ikapp de andra så det var bara att stå på på väg till de andra kullarna. Jag lyckades inte riktigt komma ikapp de andra som gick "i mål" typ 15-20 min före mig efter att jag cyklat 15 bonuskilometer och tagit mig upp för en bonusbacke :)

Dagen avlöpte ganska dramatiskt.. Det var en av boysen som tydligen krashade ganska rejält på vägen ner från hagatippen... men till slut kunde de maska sig vidare..


För egen del var turen ganska odramatisk.. Jag fick cykla 12 mil och ta mig upp för 7 + 1 kullar.. Blev en staffrunda för mitt slarv helt enkelt..

Slutet gott, allting gott... Blev en bra distansrunda på MTBn... :)

NPW 243
IF 0.81
Rulltid 4:50, total tid 5:35.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar