tisdag 13 juni 2017

Roadtrip to MTB Trophy, dag 2.

Idag fortsatte resan genom hela Polen ner till gränsen mot Tjeckien/Slovakien. Det fanns inte mycket att klaga på under båtresan mer än att vi inte kom in i Truckers Lounge.

Det var väl egentligen inte så mycket som blev rätt på vägen hit, mer än att vi trots allt körde rätt!

Det var inte många rätt när vi stannade och åt på ett burgare/steak ställe. Fick någon annan sallad och köttbit än det jag beställde och burgarna de ställde ut hittade inte heller rätt bland oss... Men det var bra pris/prestanda så vi får väl acceptera detta...

Väl framme i Istebna hoppades vi det hotell vi skall bo på från imorgon hade plats för oss.... Nix... inte det och de två efterföljande vi åkte till!

Då bestämde vi oss för att boka ett "flådigt" rum via hotels.com.... perfekt!!! Åkte dit... Well... nu hade det ju varit bra om hotellet faktiskt var öppet.. det var ju tydligen inte säsong för dem... nu fick vi till slut ändå checka in... och vi fick betala mer än den redan i förhållande till andra hotel betala lite mer än ursprungspriset för att sedan ändå inte då det flådiga rum vi bokat...

Roger sa han skulle gå och lägga sig på biltaket som var lite mjukare än madrasserna...

Vi var lite turister och försökte hitta något av de sträckor vi kommer cykla senare i veckan.. det gick sådär, vi tror vi hittade några ställen... Man kan väl konstatera att det kommer bli en hel del uppför... och utför... typ sådär 11000 meter... Wtf... elva tusen meter... Det kommer inte vara så mycket asfalt helt enkelt...

I dag kände jag mig ändå ganska positiv.. stärkte mig själv under kvällen genom att kolla på Xertonline.com som stärkte mig något :)

11 000 höjdmeter... och varje dag är inte 5-6 mil, de är 6-8 mil...ett långlopp om dagen med typ 2x till 3x mer höjdmeter..

Det finns två saker jag inte kan påverka kring detta, bansträckningen och vädret... Torsdagen ser i alla fall lovande ut... lördagen ser ut att bäst köras i dykdräkt... vi får väl se!!!!