onsdag 14 juni 2017

Mindre än ett dygn till start!







Det har varit en riktig slappardag idag, vi åt en sen frukost och hittade inte ut förrän runt 12-snåret.







Jens klättrade lite på väggarna och var hyffsat rastlös. Passade på att förbereda de däck/hjul jag eventuellt slänger på om det blir grisiga förhållanden (ser ut som det på lördag...).






Fick mekk-service av Roger, tänk om det alltid var så... Malin har inte riktigt var medgörlig kring detta hemma med att tvätta cykeln, det hade varit en bra start :)

Vi packade ihop och åkte upp till 800-900 meters höjd och där vi bestämt oss för att utforska delar av det vi skall cykla 4e och sista dagen.













Vi valde en lite lättare väg uppför för att inte börja med en klassisk MTB-uppvärmning och ge oss på en klättring vi skall göra på söndag.





Efter 2-3 km var det slut på det lugna, dvs vi gav oss in på den led vi skall cykla på senare... haha.. ja.. men visst sörrö...Skönt att veta att vi skall cykla utför på denna sträcka på 100-200 meter och inte uppför som vi först gick...





Det blev mestadels cyklande och en kortare bit då man fick knuffa cykeln framför sig. Det kommer bli.... intressant... imorgon :)







Ute på spåren satt en skylt, Bar 30 minuter... Det är många vandrare här så vi utgick från att det gällde den och cyklade på en bit för att hitta en koja/bar ute i ingenmansland som serverade öl, cider, läsk, hamburgare osv osv.. Och billigt var det... köpte en burgare och en flaska saft för typ 25:-... ute i ingenmansland.. surrealistiskt.












Vi checka in på vårt "riktiga" hotell, bor massor av svenskar här, vi är säkert 15-20 stycken... Ligger väl en nervös spänning i luften, kommer säkert utbyta krigshistorier efter morgondagens etapp.







Vi letade oss iväg till något fjällhotell högt upp med en grym utsikt som hade lite mer på sin meny än många andra mindre ställen hade.







Här hade vi kunnat bott istället för vårt kråkslott natten innan men grym utsikt och fräscha rum för halva priset.. fanns inte på hotels.com :(







Sedan var det hem och göra i ordning rummet, packa upp allt och få kontroll på allt inför morgondagen.




Imorgon väntar första dagen, den kortaste dagen på 6 mil... Har på kvällen stått och tittat på de som cyklar förbi och kollat dessa framklingor, många med pluttar på jag vet inte hur små....







Känner igen känslan från förra året när jag var i Frankrike och skulle cykla i bergen på med lvg-cykel... Hade 53/39 fram och alla andra kompakt-vevparti... well, the rest is history.. det gick ju det också... så den vetskapen balanserar alla andra tankar :)












Jag har en race-plan för morgondagen... tror jag.. Det blir till att i varje klättring ha koll på watt och puls.. jag kommer köra eget tempo och inte försöka hänga på någon.. Jag tänker att jag skall försöka att öppna liiite hårdare utan att anstränga mig för mycket för att inte hamna för långt bak.. jag vill hamna i en position då jag utför och på single tracks inte blir stoppad av någon framför mig.. Samtidigt är det ingen idé att bränna ut sig imorgon bara för man känner sig fräsch... speciellt inte nu när jag har "förhållandevis" hög utväxling med en 32T fram som som störst 42T bak..

Imorgon går starten 10.00.... Vi får väl se hur det kommer utveckla sig!!!

Snott ett par bilder från Jens... :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar