lördag 23 juli 2016

Engelbrektsturen - Dagen innan

Förutsättningar för årets Engelbrektsturen är vädermässigt det motsatta jämfört med förra året.




Jag höll mig hemma förra året men jag har sett bilderna på de som krigade igenom lerkalaset som då bjöds.



Lyxar till det lite i helgen och kostar på mig en hotellnatt i världsmetropolen Fagersta, ett längre stenkast från Norberg.

Svängde upp till Norberg för att hämta nummerlapp och cykla någon timme på banan. Det var snustorrt och Dunder Burtsen kommer inte ha några problem mer än fäste i utförslöpen med snäva svängar.

Har aldrig varit här och kört loppet så jag vet inte riktigt vad som väntar, men jag har lagt upp en plan för dryga första milen så får vi se hur det går.




Planen är enkel, var i tid till startfållorna när de öppnar 10. Vid start, avancera så snabbt jag kan för att hitta bra gäng att åka med, kommer gå fort i början. Sedan är det bara att bita i och se hur benen svarar och hur dagsformen är.

Vad kroppen känner är oklart, men mentalt är jag med i matchen och ser fram emot morgondagen... Skall bli kul att köra på lite ny mark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar